woensdag 3 april 2013

Energievreterspel Jeroen Bosch Ziekenhuis


YiPP maakte, in samenwerking met jongerencommunicatie bureau Teamonder21, het Energievreterspel voor de kinderafdeling van het Jeroen Bosch Ziekenhuis in ‘s-Hertogenbosch.

De opdracht was een spel te maken voor kinderen, waarbij de link tussen gezondheid, lifestyle en voeding centraal staat.

Het spel: je speelt tegen de Engergievreter, een verzonnen beestje. Er verschijnen telkens verschillende soorten etenswaren ergens op de wand, je moet ze proberen te pakken voordat de Energievreter dat doet, door er op te slaan. Maar let op, sommige energiebronnen geven veel meer punten dan andere. Voor een boterham met kaas, bijvoorbeeld, krijg je meer punten dan voor een ijsje, of een flesje frisdrank. Om het spel te kunnen winnen moeten de kinderen lekker bewegen en springen.



Het meubel is ontworpen om een afgekaderde/geborgen omgeving te bieden waar je het spel kunt spelen.

YiPP deed: software, sound design, engineering, hardware en i.s.m Teamonder21 de conceptontwikkeling.


1 opmerking: